שלוחה מס’ 1
בירורים ותשלומים
א'-ה | 08:00-20:00
בימי ו' וערבי חג 08:00-12:00
שלוחה מס’ 2
דיווח תקלות ברשת המים והביוב
פועל 24 שעות ביממה
365 יום בשנה
אנא שלמו את חשבונות המים והביוב, במועד הנקוב בחשבון המים והביוב על מנת למנוע מהתאגיד לחייבכם בריבית פיגורים. תשלום בהוראת קבע בנקאית או בכרטיס אשראי, (המחויבת בשני תשלומים חודשיים שווים) הנה הדרך הטובה ביותר להימנע מאיחורים בתשלומים.
להלן התקנה, בנוגע לחיוב צרכנים בגין פיגור בתשלום חשבון המים, שתאגיד המים והביוב פלג הגליל מחויב לפעול לפיהם:
איחור בתשלום – נמדד החל מהיום הראשון לאחר מועד התשלום החוקי המופיע בחשבון המים והביוב (ובתנאי שמועד התשלום הוא לפחות 18 ימים מיום משלוח הודעת החיוב). אם לא שולם התשלום בגין חשבון המים והביוב במועד התשלום תיתוסף עליו ריבית פיגורים של החשב הכללי, בחישוב יומי, ממועד החיוב ועד לתשלומו בפועל.
ריבית החשב הכללי – מוגדרת בכללי תאגידי מים וביוב (חישוב עלות שירותי מים וביוב והקמת מערכת מים או ביוב), התש"ע – 2009 (עדכון ביום 30.6.2010 שפורסם בקובץ התקנות 6903) בפרק ההגדרות של הכללים: "ריבית פיגורים החשב הכללי" – כמשמעותה בהודעה בדבר שיעורי ריבית החשב הכללי כפי שהיא מתפרסמת מעת לעת ברשומות.
חשוב להדגיש כי חיוב בריבית על פיגורים בתשלום אינו מבטל פעולות אכיפה מצד פלג הגליל בגין חובות מים שלא שולמו, ואינו מבטל חיובים בגין הליכי הגבייה. לכן שלמו את החשבונות במועד.
הנדון: מדיניות מיצוי הליכי גבייה בתאגיד פלג הגליל
על פי סעיף 110 לכללי תאגידי המים והביוב (אמות מידה בענין הרמה, הטיב והאיכות של השירותים שעל חברה לתת לצרכניה) התשע"א 2011 ובהמשך למכתב רשות המים בעניין מדיניות מיצוי הליכי גבייה מול צרכני המים, החליט התאגיד לפרסם את מדיניות מיצוי הליכי הגבייה שעל פיהם יתנהל כדלקמן:
תאגיד פלג הגליל יפעיל אמצעי אכיפת גבייה כנגד צרכנים אשר לא שילמו את חובם במועד, בגין אספקת שרותי מים ושירותי ביוב ו/או כל חיוב המגיע לתאגיד על פי כל דין, בכפוף לכללים/נהלים הבאים:
כללי תאגידי המים והביוב (אמות מידה והוראות בענין רמה, הטיב והאיכות של השירותים שעל חברה לתת לצרכניה), תשע"א 2011, לאחר מיצוי ותום תקופה לה זכאי הצרכן לברר ולהשיג על החשבון התקופתי.
ביצוע פעולות גביה באמצעות פקודת המסים (גביה), והתקנות הנלוות לפקודה, לרבות ביצוע עיקולי צד ג', עיקולי משכורת, עיקולי מיטלטלין, עיקולי רכב וכיו"ב.
כללי תאגיד המים והביוב ( ניתוק אספקת מים ) התשע"ה 2015, לאחר קבלת האישורים המתאימים ממנהל רשות המים ביחס לצרכן ביתי ולצרכן בנכס אחר. יודגש כי ביצוע פעולה מסוג זה תתבצע לצרכן ביתי רק לאחר שמוצו יתר פעולות האכיפה המנהלית ולא הביאו לתוצאות חיוביות.
הנחיות היועץ המשפטי לממשלה 7.1002 הפעלת הליכי גבייה מנהליים לפי פקודת המסים (גביה).
הפעלת הליכי גביה באמצעים משפטיים – הוצל"פ.
על אף האמור לעיל, צרכן ביתי בלבד אשר יפנה לתאגיד בבקשה לעכב הליכי אכיפה נגדו, יידרש להמציא המסמכים הבאים:
במקרה בו בקשת הצרכן לעיכוב הליכים נובעת מסיבות כלכליות – יש לצרף אישור ממחלקת הרווחה בישוב כתמיכה לבקשתו וככל שניתן יש לצרף תדפיסי חשבון הבנק שלו.
במקרה בו בקשת הצרכן לעיכוב הליכים נובעת מסיבות בריאותיות – יש לצרף אישור מוסד רפואי מוכר אשר יבהיר ויתמוך בבקשתו לעיכוב הליכים ובמידה וקיים בנמצא יש לצרף אישור ממחלקת הרווחה בישוב כתמיכה לבקשתו.
לכל בקשה לעיכוב הליכים כאמור לעיל, על הצרכן להציע אופן פריסת תשלומים מוצעת לסילוק החוב.
בקשה לעיכוב הליכים כאמור לעיל, תועלה לוועדת חריגים בתאגיד בראשות מנכ"ל התאגיד ובהתאם להחלטתה תינתן לצרכן הפונה תשובה.
למען הסר ספק יובהר, כי בכל מקרה, לא יהיה בהחלטת הועדה משום ויתור על החוב הקיים לטובת התאגיד, אלא התחשבות באופן פריסת התשלומים בלבד.
צרכן המעוניין לעיין בתקנות ובכללים האמורים, יוכל לעיין באתר האינטרנט של התאגיד. לקבלת הסברים משלימים, יוכל הצרכן לפנות לסניף התאגיד במקום מגוריו בשעות קבלת הקהל המפורסמות וכן במנהלת התאגיד.
בברכה,
רו"ח אדי שוסב – ממונה על הגבייה
מנכ"ל התאגיד
للإبلاغ عن مشاكل وللإستفسار- إتصلوا
للمركز : على هاتف050-550-1800
כל סוגי הטפסים
האפליקציה לנייד
Read your Meter
HaThiya Street 8-16, Tel Aviv-Yafo, Israel