תאגיד המים פלג הגליל
שאלות ותשובות תאגיד המים פלג הגליל
שאלות ותשובות אתר הבית החדש
שאלות לחשבון המים
ממה מורכב חשבון המים שלי?
ממה מורכב חשבון המים שלי? חשבון המים שלך מורכב מחיוב בגין המים שצרכת. תעריף המים כולל את שרותי המים ושרותי הביוב שמספקת החברה. תעריף המים הינו מדורג ומורכב משני תעריפים: נמוך וגבוה.
מדוע התייקרו תעריפי המים?
תעריפי המים הנקובים בחשבון המים, נקבעו ע"י הרשות הממשלתית למים וביוב ולתאגיד פלג הגליל אין כל השפעה על תעריפים אלו. התעריפים בתאגידי המים והביוב אחידים ברמה הארצית לכל הצרכנים.
לידיעתך, חשבון המים מבוסס על קריאת מד המים בנכס והוא מחושב אחת לחודשיים. מבנה התעריפים – תעריפי המים והביוב לצרכני המים הביתיים מדורגים באופן הבא:
מדרגה ראשונה לכמות מים בסיסית –7 מ"ק לכל נפש לתקופת חשבון (כחודשיים) ולא פחות מ 14 מ"ק ליחידת דיור – בתעריף נמוך.
מדרגה שנייה – כל כמות מים נוספת שנצרכת בנכס, תחויב בתעריף הגבוה יותר.
כיצד מגיע המידע לגבי צריכת המים שלי בפועל לחשבון המים?
צריכת המים שלך נמדדת במד המים המשני (פרטי) ונקראת במדי המים החדשים בעלי רכיב קריאה מרחוק מועברת באופן ממוחשב למערכות המידע בתאגיד פלג הגליל.
במקרה בו אין גישה לנכס, חשבון המים מחושב לפי הערכת צריכה, לכן חשוב לשמור על איזור בו מד המים מותקן נקי, מסודר ונגיש.
יש לי גינה, האם אני מחויב על אגרת ביוב בגין השקיית הגינה?
החל מתאריך 1.1.2010, התעריף לתשלום כולל מים וביוב, ללא הפרדה ביניהם. לפיכך, לא יינתן פטור מביוב בגין מים שנצרכו להשקיית גינה.
בחודשים האחרונים הייתי בחו"ל ובכל זאת קיבלתי חשבון מים, מדוע?
בין אם לא צרכת מים כלל או צרכת כמות קטנה מ-3 מ"ק תחויב בצריכת מינימום של 3 מ"ק מים לתקופת חשבון. החיוב עבור צריכת המינימום יהיה לפי התעריף לצריכה בסיסית (תעריף נמוך).
בחשבון המים שלי חויבתי בגין (הפרשי מדידה) צריכה משותפת, מהי צריכה משותפת?
צריכה משותפת- הפרשי מדידה הינה ההפרש בין צריכת המים שנמדדת במד המים הראשי לבין צריכת המים הנמדדת במדי המים הפרטיים של הדיירים. צריכה משותפת משמשת בדרך כלל לניקיון הבניין, השקיית הגינה או לכל צריכת מים המבוצעת ישירות ממד המים הראשי.
מהן האפשרויות לחלוקת הצריכה המשותפת בבניין?
בתאריך 1 בינואר 2012 נכנסו לתוקף כללים חדשים שפורסמו ע"י רשות המים, הקובעים אמות מידה לשרות. בכללים אלה נקבעו 2 אפשרויות בלבד לחלוקת הצריכה המשותפת:
א. חלוקה שווה של הצריכה המשותפת בין כל הדירות/הנכסים בבניין (גם מי שנותק ממים וביוב).
ב. חלוקה בהתאם להוראות סעיף 58 לחוק המקרקעין, התשכ"ט 1969- לפי יחס שטח רצפת דירתו של כל צרכן אל שטח הרצפה של כל הדירות שבבית המשותף, אלא אם כן נקבע בתקנון הבית המשותף שיעור השתתפות אחר.
בהתאם לכללי אמות המידה, פלג הגליל מחויבת לחלק את הצריכה המשותפת באופן שווה בין כל הדירות/נכסים בבניין אלא אם נציגות הבניין המשותף תפנה לפלג הגליל בבקשה לחלוקה שונה עפ"י סעיף ב' לעיל.
אילו אסמכתאות יש להגיש על מנת לשנות את שיטת החלוקה בבניין לחלוקה לפי שטח דירה?
במידה והנכם מעוניינים בחלוקת הצריכה המשותפת ע"פ הוראות סעיף 58 לחוק המקרקעין (לפי שטח דירה) יש להמציא המסמכים הבאים:
בבית משותף:
- פניה בכתב חתומה ע"י נציגות הבית המשותף לחלוקת הצריכה המשותפת באופן זה.
- כתב מינוי נציגות הבית המשותף.
- נסח רישום מרוכז של הבית המשותף.
- בבית שאינו רשום כבית משותף: בנוסף לפניה חתומה בכתב וכתב מינוי, יש להמציא אישור בדבר שטחי הדירות בנכס מאת הרשות המקומית או מטעם הקבלן שבנה את הבית או מטעם מודד מוסמך.
קיבלתי חשבון מים גבוה מהרגיל, מה עליי לעשות?
במקרה כזה, עליך לבדוק שני דברים:
1. האם הייתה צריכה חריגה של מים בגין גינון חדש, שיפוץ הדירה, ביקור אורחים וכד'.
2. האם קיימת נזילה בדירה.
האם האחריות לתיקון נזילה חלה עליי או על פלג הגליל?
במקרה של נזילה קיימות שתי אפשרויות:
1. במקרה בו הופיעה הנזילה בצנרת שמובילה עד השעון הכללי, האחריות הינה של פלג הגליל.
2. במקרה בו הנזילה הינה בצנרת שבין המד הכללי לבין המד משני (פרטי) האחריות הינה של הצרכן.
כיצד עליי לפעול אם קיבלתי חשבון מים גבוה ללא סיבה נראית לעין (סיבה הידועה לי או נזילה)?
בהתאם לכללי המים, במקרה כזה ניתן לבקש בדיקת תקינות מד המים. מד המים ישלח לבדיקה במעבדה מורשית ע"י נציבות המים ותוצאות הבדיקה יישלחו לבית הלקוח. בדיקת מד המים כרוכה בתשלום . במקום מד המים שנשלח לבדיקת מעבדה, יותקן בנכס מד מים חדש. זמן הבדיקה אורך כחודש ימים ותוצאותיה ישלחו לביתך. במידה ותוצאות המעבדה יעידו כי מד המים היה תקין, לא תהא זכאי לזיכוי חשבונך, ועלות בדיקת המעבדה לא תוחזר.
- טופס מקוון להצהרה על נזילה בצנרת מים משותפת.
- טופס מקוון להצהרה על נזילה בצנרת מים פרטית.
- טופס מקוון לעדכון קריאה של מד מים.
אם תוצאות המעבדה הראו שמד המים לא היה תקין, כיצד אזוכה?
במידה ותוצאות המעבדה יעידו כי מד המים לא היה תקין, תחויב באמצעות הערכה. הערכת הצריכה תבוצע לפי צריכת המים בתקופות שלפני ואחרי המועד בו המד לא פעל כהלכה או לפי הצריכה שנמדדה בתקופה המקבילה אשתקד.
ביצעתי החלפת מחזיקים בעירייה ו/או במועצה המקומית . מדוע עלי לעדכן גם את פלג הגליל?
תאגיד פלג הגליל פועלת החל מ 1 ביוני 2008 עפ"י חוק תאגידי מים וביוב התשס"א 2001 והינו גוף נפרד מהרשויות המקומיות. מערכת המידע של תאגיד פלג הגליל הינה מערכת נפרדת לחלוטין ממערכות המידע של העירייה והרשויות המקומיות. כשם שבעת מעבר דירה מעדכן הצרכן את חברת חשמל, חברת הגז וכד', כך הכרחי עדכון תאגיד פלג הגליל בעת מעבר דירה.
כיצד ניתן לבצע החלפת מחזיקים בנכס?
מה זו מערכת מדי המים הממוחשבת שפלג הגליל מתקין?
תאגיד פלג הגליל מתקינן אצל צרכניו מדי מים בעלי רכיב קריאה מרחוק . מד המים המותקן בנכס הינו מד קר"מ (קריאה מרחוק) המורכבים משני מנגנוני מדידה, האחד מכאני והשני דיגיטאלי המשדר את הקריאה שנצרכה בפועל במד למערכות המחשוב בתאגיד.
מד מים חדשני זה הינו בעל יחידה אלקטרונית אשר מודדת את צריכת המים (במקביל למדידה המכנית המסורתית), ומשדרת אותה למערכת ממוחשבת. טכנולוגיה חדשנית זו מאפשרת לתאגיד פלג הגליל לנטר את צריכת המים של הצרכנים בזמן אמת, להתריע בפני צרכן על נזילה, להגיב מהר יותר לפניות בנושא המים ולתת שרות מהיר יותר וטוב יותר לצרכנים.
עברתי דירה, האם עליי לעדכן את פלג הגליל לגבי מספר הנפשות גם אם לא חל שינוי?
כן . בהתאם לכללי המים, על הצרכנים לדווח על מספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור. הדיווח נועד לקבלת 7 מ"ק של מים, לתקופת חשבון, לכל נפש, בתעריף המים הנמוך. לצורך עדכון מספר הנפשות עליכם לשלוח למחלקת שרות הלקוחות בתאגיד את טופס ההצהרה הדיגיטלי ו/או ידני המצוי באתר האינטרנט יחד עם צילום ספחי תעודות הזהות של כל הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור (לגבי ילדים מתחת לגיל 18 ניתן להשתמש בספח תעודת הזהות של אחד ההורים).
בעת עזיבת הדייר הקודם אופסו מספר הנפשות הרשומות בנכס הנוכחי, אליו עברת להתגורר. כמו כן, אין אפשרות להכיר באופן אוטומטי במספר הנפשות שהיו מעודכנות עבורכם, במידה וגרתם בנכס אחר בעיר, ( ו/ או בעיר אחרת) ללא קבלת הצהרה עדכנית עבור הנכס הנוכחי.
אילו דרכים עומדות לרשותי לתשלום חשבון המים?
- באתר התשלומים של פלג הגליל.
- במוקד שירות הלקוחות או במענה הממוחשב בטלפון 1-800-55-00-50.
- בבנקים.
- בסניפי בנק הדואר.
- במרכזי השירות הלקוחות של פלג הגליל – לינק קבלת קהל ושעות פעילות.
- המחאות יש לרשום לפקודת פלג הגליל החברה האזורית למים וביוב בע"מ.
- הדרך המומלצת ביותר לתשלום חשבונות מים הינה חתימה על הוראת קבע: