תאגיד המים פלג הגליל

הטיפול במים תאגיד המים פלג הגליל

טיפול ואחזקה של מערכות מים

מקורות המים – המים המסופקים לצרכנים מקורם בשני מקורות עיקריים:

  • מי תהום: נשאבים מבארות מקומיות.
  • אספקה חיצונית: מים המגיעים ממפעלי מים חיצוניים, כולל מערכות להובלת מים אזוריות ומתקני התפלה.

אחריות על המים – האחריות על שמירה על איכות המים וטיהורם מתחלקת בין מספר גורמים:

  • ספקי המים: אחראים על טיהור ואחזקה שוטפת של המאגרים וצנרת האספקה הציבורית.
  • רשויות מקומיות ותאגידים: מבצעים ניטור יומי ומבטיחים עמידה בתקנים.
  • צרכנים פרטיים: נדרשים לוודא את תקינות הצנרת והאביזרים בתוך הנכס.

 

חיטוי המים – מי השתייה עוברים תהליך חיטוי קפדני באמצעות חומרים כמו היפוכלוריט (תמיסת כלור) ובחלק מהמקרים גם קרינת UV. יתרונות החיטוי:

  • מניעת התפתחות חיידקים ומיקרואורגניזמים מזיקים. 
  • שמירה על איכות אסתטית של המים (טעם וריח).
  • הפחתת השימוש בכימיקלים נוספים.

תחזוקת מערכות מים בבניינים

בדיקות תקופתיות:

  • יש לבדוק את תקינות המשאבות, המצופים, הברזים והשסתומים לפחות אחת לשנה.
  • טיפול מוקדם בתקלות ימנע שיבושים באספקת המים.

 

טיפול במאגרים:

  • מאגרי מים נועדו להבטיח לחץ אחיד ולשמור על אספקה בעת הפסקות חשמל. 
  • תחזוקה שנתית הכוללת ניקוי וחיטוי המכל תמנע פגיעה באיכות המים.

 

שלבי ניקוי מאגר המים:

  1. הרקה: סגירת ברז הכניסה למכל ופתיחת ברז הניקוז.
  2. ניקוי פיזי: שימוש במברשת להסרת משקעים מדפנות ורצפת המכל.
  3. שטיפה: התזת מים להסרת כל המשקעים.
  4. חיטוי: שימוש בתמיסת אקונומיקה לחיטוי הדפנות והרצפה.
  5. שטיפה חוזרת: שטיפת המכל במים נקיים להסרת חומרי החיטוי.
  6. מילוי מחדש: מילוי המכל וסגירת המכסה בצורה אטומה.

הנדון : מתן מענה שירות לקוחות נציגי קבלת קהל – מענה טלפוני

  1. לאור המצב הבטחוני החל ממחר ה- 23/6/2025 ועד ה 26/6/2025 יינתן מענה טלפוני במחלקות שרות הלקוחות והגבייה ברחבי היישובים בהם התאגיד מעניק שירותי מים וביוב.
  2. שעות המענה 08:30-15:30.
  3. ניתן לזמן תור טלפוני באמצעות זימון תורים מקוון בלינק הבא https://www.tor4you.co.il/edstn.asp?siteid=5734&sid=9EF26C989590BACD